• Forum has been upgraded, all links, images, etc are as they were. Please see Official Announcements for more information

Search results

  1. Bergstrom

    Deleted thread

    My thread got deleted after Transifex was running again. I understand there has to be some damage control but my thread was not inapproriate at the time and then it was deleted without any notification to the forum or me. Transparency? Feels like the Soviet. Will posts that does not fit the...
  2. Bergstrom

    DASH meetup Malmö

    http://www.meetup.com/digitalcash/ Jag har skapat en DASH-meetup i Malmö. Finns det villigt folk i närheten av Malmö så tar vi en kaffe, bier eller vadhelst som gör det hela till en rolig och intressant diskussion. Än så länge har det bara varit jag men nu har fler intressenter anslutit sig. Vi...
  3. Bergstrom

    Request: A guide to create multiple wallets on the same computer

    I would like to set up a masternode but I can´t jump over the first obstacle, having multiple wallets. I want to have a wallet to transfer as usual and the other as designated masternode wallets. Am I missing something, is there a guide somewhere?
  4. Bergstrom

    v0.11.1 - InstantX-release

    Vi är ivriga att tillkännage Darkcoin Core v0.11.1-releasen! Vi har bestämt oss för att trycka ut InstantX i en enskild release eftersom den fungerar felfritt på testnet och våra andra ändringar på masternode-nätverket kommer att ta lite tid att färdigställa. Releasen inkluderar en full...
  5. Bergstrom

    Välkommen Mario Müller till teamet

    Vänligen välkomna Mario Müller, i andra fall mer känd som "Aswan". Mario gick officiellt med i teamet efter att ha upptäckt olika sätt att förbättra robustheten för anonymiteten tillhandahållen av "Darksend" genom att inkludera "Dead Change". Mario kommer att fortsätta sitt arbete med att...
  6. Bergstrom

    v0.11.1 - "InstantX"-utvecklingsuppdatering

    Nu när nätverket har uppdaterats till version 11 och är stabil tänkte jag att det skulle vara en bra idé att lägga ut vad vi har på lager för nästa release och våra framtidsplaner. Vi kommer att påtrycka vårt större utvecklingsteam och arbeta på ett par projekt direkt för att möjliggöra några...
  7. Bergstrom

    Säkerhetsråd om "CoinShuffle" och "Darkwallet"

    Det är välkänt att "Bitcoin"s anonymitet är enkel att bryta och många projekt har startat med en avsikt att skapa anonymitet till den digital valutan för att skydda konsumenter och företag. "Darkcoin" är den första privatcentrerade digitala valutan, grundad 2014. "Darkcoin" använder sin...
  8. Bergstrom

    Säkerhetsråd om "CoinShuffle" och "Darkwallet" (forts.)

    Exempel på en "Darksend"-transaktion: Som exempel på anonymitetstypen "Darkcoin" tillhandahåller har jag förtecknat en helt anonym transaktion här. Denna transaktion gick djupare än 10 lager. (Mixat kapital gick igenom processen i fler än 10 enskilda "Masternode"s, var och en med totalt 3...
  9. Bergstrom

    Darksend issue

    I have tried to mix a couple of hours now. A few status reports keep coming up: "Submitted to masternode, waiting in queue ."[SIC!] "Masternode: incompatible version". "Darksend request incomplete, incompatible version. Will retry..." It is really hard when the masternodes are not compatible...
  10. Bergstrom

    "0.11.0 - Darkcoin Core"-release

    Vi är ivriga att tillkännage releasen av "Darkcoin Core v0.11.0"! Detta är en mycket efterlängtad release och är resultatet av arbetet från fler än 10 personer i nästan 2 månader. Tack till alla de som hjälpte till med denna release genom att utveckla, testa, göra biljetter och till och med...
  11. Bergstrom

    Intervju med Evan Duffield - "Proof of Honor"-vinnaren 2014

    Så hur blev du först involverad i kryptorymden? Evan Duffield – Jag har alltid varit intresserad av finans, programmering och kryptografi. Så det var helt naturligt att Bitcoin pockade på mitt intresse tidigt. Jag hörde först talas om Bitcoin mitten av 2010, tappade bort den ett tag och sedan...
  12. Bergstrom

    Välkommen Francis Reynders till teamet!

    Detta är en översättning från: https://darkcointalk.org/threads/welcome-francis-reynders-to-the-team.3429/ Francis har anslutit till teamet som kärnutvecklare och har universitetsexamen i datorvetenskap, är LinuX LPIC-2-certifierad och har över 20 års utvecklingserfarenhet. Som sitt...
  13. Bergstrom

    Finns det intresse i Malmö?

    Jag vet inte om det finns svenskar här. Vill skapa en Meetup eller liknande i Malmö-Lund-området för Darkcoin där vi kan prata och även fungera som en marknadsplats.
  14. Bergstrom

    Färdplan för nästa release

    Detta är en översättning av Duffields text som du hittar här. v0.10.18.x: Den senaste utgåvan var en jättesuccé och Darksend mixar (för de flesta användare), transaktionerna är mycket säkra och anonyma. Men det finns fortfarande några problem med implementeringen. Vi kommer att nyttja alla...
  15. Bergstrom

    Darksend problem

    I had a small amount in my Darksend fund already then I wanted to send a normal transaction. I unchecked the Darksend, then the wallet asks me if I want to send from any account (or something) without any other options. Why? Now I have to mix again because the amount I sent was bigger than the...
  16. Bergstrom

    Your first computer?

    Mine was an Amiga500 and I loved it to death.
  17. Bergstrom

    A Swedish or Scandinavian forum

    As long as the Finnish got a section I need something to happen to the Swedish or Scandinavian forum. We, the people can´t understand the Finnish people. But the people from Norway, Sweden, Denmark can understand each other fairly. How about making something for us? And the Finnish has had...
  18. Bergstrom

    Darkreceive?

    I am aware that this may be wrong but I wonder if it is possible to request a Darksend payment? I want to be sure that it is being sent through their Darksend fund. Or is this totally unnecessary?
Back
Top